Pagina's

donderdag 10 september 2009

fietsSTARTcursus

BravoVelo is pas gedaan en daar is ons volgend initiatief al : de fietsSTARTcursus. Hieronder een verslagje van iemand die er vorig jaar in Sint-Gillis aan deelnam :

In het algemeen : ik vond de informatie interessant, ook de manier waarop Roel over fietsen in Brussel spreekt, met een gezonde portie zelfzekerheid en niet als was fietsen in Bxl een gevecht te leveren met auto- en andere vehikels-chauffeurs (met die houding rij ik zelf nog te veel rond op mijn stalen ros). Het feit dat we ook pad zijn gegaan was een goed idee.
De truc voor het rijden in BEV-straten tegen de rijrichting in heb ik alvast veelvuldig toegepast en het werkt. En straks ga ik de onderhoudstips indachtig mijn handen vuilmaken met een versleten tandenborstel en een afgedankt paar sokken. Zie : voor mijn part zou iedereen die in Brussel fietst zo'n gelijkaardige cursus kunnen gebruiken.

Er komen dus drie thema's in de cursus aan bod :
- kleine herstellingen aan de fiets zelf ondernemen
- in de stad durven fietsen
- fietsreglementeringen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten